با سلام ،ازاین پس جهت اطلاع و پیگیری وضعیت مقالات خود می توانید با کارشناس مجله خانم مرضیه منصوری با شماره 09391942150 تماس حاصل فرمایید. ساعت تماس 10 الی 16 ، روز های شنبه تا چهارشنبه می باشد.
آموزش و پرورش سیستان تا دورهی قاجاریه، بر پایه شیوهی مکتبخانهای بود؛ لیکن با تحولات این دوره، دگرگون شد و مدارس نوین در این منطقه بنیان گرفت. روند کیفیت تحولات نظام آموزشی در سیستان بهویژه در گذار از دورهی قاجار به دورهی پهلوی، مسئلهای است که جای بررسی دارد. این مقاله با رویکرد توصیفی ـ تحلیلی و با «روش اسنادی»، میکوشد به این پرسش پاسخ دهد که چه عواملی در شکلگیری و تحوّل مدارس نوین سیستان تأثیرگذار بودند؟ چنین فرض میشود که ادارهی سیستان زیر نظر شوکتالملک، موجب دگرگونی نظام آموزشی این منطقه گردید. این بررسی نشان میدهد که نظام جدید آموزشی سیستان در آغاز با مخالفت برخی گردانندگان نظام آموزشی سنتی مانند مدرسان حوزههای علمیه و مکتبخانههای قدیمی روبهرو شد؛ لیکن به مرور، مدارس نوین در این منطقه شکلگرفت و با الگوپذیری از مدرسههایی مانند شوکتیهی بیرجند، در دورهی پهلوی از حمایتهای دولتی نیز برخوردار شد.
Ovise A. Establishing new schools in Sistan (from formation until the end of the first Pahlavi I). CHS. 2020; 11 (42) :11-36 URL: http://chistorys.ir/article-1-1172-fa.html
اویسی عباس. روند ایجاد مدارس نوین در سیستان از شکلگیری تا پایان دوره پهلوی اول. مطالعات تاریخ فرهنگی فصلنامه علمی -پژوهشی انجمن ایرانی تاریخ. 1398; 11 (42) :36-11
تکمیل فرم تعهدنامه و امضای همه نویسندگان برای ارسال مقاله به داوری الزامی است. پس از تکمیل فرم می بایست در بخش ارسال فایل مقاله بارگذاری شود. جهت دریافت فرم این بخش را کلیک فرمایید.