با سلام، جهت اطلاع و پیگیری وضعیت مقالات خود می‌توانید با کارشناس مجله خانم فاطمه نجفی با شماره 09216904318 تماس حاصل فرمایید.
ساعت تماس تلفنی 9 الی 18 روزهای پنج‌شنبه
امکان ارسال پیام از طریق پیام‌رسان ایتا: 9 تا 16 هر روز

   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: داوران :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
پایگاه های نمایه شده
..
نورمگز
..
مگیران
..
لینکدین
..
 
..
:: دوره 12، شماره 47 - ( فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی 1400 ) ::
جلد 12 شماره 47 صفحات 93-66 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل عملکرد انتشارات فرانکلین در حوزه کتاب کودکان و نوجوانان
حسن شمس آبادی* 1، حمید بصیرت منش2 ، سید محمود سادات بیدگلی2
1- دانشجوی دکتری تاریخ انقلاب اسلامی، پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی ، hasanshamsabady@yahoo.com
2- استادیار گروه تاریخ انقلاب اسلامی، پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی تهران ایران
چکیده:   (3745 مشاهده)

تحلیل عملکرد انتشارات فرانکلین در حوزۀ کتاب کودکان و نوجوانان


 
 
چکیده
به فراخور پیشرفت­هایی که در صنعت نشر در کشور به وجود آمد، توجه به ادبیات کودک نیز در ایران بیشتر شد. در اوایل دهۀ 1340 این مسئله ابتدا خود را در حوزۀ کتاب­های درسی برای دانش‌آموزان نشان داد و در ادامه، به کتاب­های غیردرسی و مجلات و نشریات راه یافت. از جمله مراکزی که در این حوزه گام نهاد و توانست نقش مهمی ایفا کند، مؤسسۀ انتشارات فرانکلین بود. نگارندگان این پژوهش با تکیه بر اسناد و مدارک آرشیوی و با بهره­گیری از رویکرد توصیفی- تحلیلی، سعی داشته‌اند با بررسی و تحلیل فعالیت­های این مؤسسه، نقش و جایگاه آن را در این حوزه مورد واکاوی قرار دهند. یافته­های پژوهش نشان می‌دهد که مؤسسۀ انتشارات فرانکلین به لحاظ شکلی و مسائل تخصصی چاپ، کیفیت انتشار کتاب­های ویژۀ کودک و نوجوان را تا حدّ زیادی ارتقا بخشید؛ ضمن اینکه به لحاظ محتوایی نیز در حوزۀ کتاب­های درسی و غیردرسی بیشتر بر فرهنگ و تمدن ایرانی و مؤلفه­های وابسته به آن تأکید کرد.
واژ­ه­­های کلیدی: کودکان و نوجوانان، کتب درسی و غیردرسی، حوزۀ نشر، انتشارات فرانکلین، همایون صنعتی­زاده
 
 
 

شماره‌ی مقاله: 6
واژه‌های کلیدی: کودکان و نوجوانان، کتب درسی وغیر درسی، حوزه نشر، انتشارات فرانکلین، همایون صنعتی‌زاده
متن کامل [PDF 378 kb]   (503 دریافت)    
ترویجی: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/1/30 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار: 1400/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shamsabadi H, basiratmanesh H, sadat bidgoli S M. An analysis of the Franklin Publishing House in the field of Children  and Adolescents. CHS 2021; 12 (47) : 6
URL: http://chistorys.ir/article-1-1298-fa.html

شمس آبادی حسن، بصیرت منش حمید، سادات بیدگلی سید محمود. تحلیل عملکرد انتشارات فرانکلین در حوزه کتاب کودکان و نوجوانان. فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی. 1400; 12 (47) :66-93

URL: http://chistorys.ir/article-1-1298-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 47 - ( فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
(فصلنامه مطالعات تاریخ فرهنگی)پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ Cultural History Studies(Pejuhesh Nameh Anjoman-e Iraniye Tarikh)
تکمیل فرم تعهدنامه  و امضای همه نویسندگان برای ارسال مقاله به داوری الزامی است. پس از تکمیل فرم می بایست در بخش ارسال فایل مقاله بارگذاری شود. جهت دریافت فرم این بخش را کلیک فرمایید.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4660